fromviewof.com 18 maja 2015 10:00

Włochy, to kraj dla miłośników morskich kąpieli, słońca, nurkowania, górskich wędrówek oraz sportów zimowych dlatego nikt nie powinien się długo zastanawiać czy odwiedzić tej kraj. Do Włoch wybraliśmy się samochodem. Dzięki temu, że jechaliśmy własnym autem, przeżyliśmy wspaniałą przygodę. To była moja pierwsza podróż samochodem w tak odległe rejony. Najpierw ustaliliśmy szczegółową trasę aby w trakcie podróży nie mieć problemu ze znalezieniem właściwej drogi. Niezależnie jaki wariant wybraliśmy, podróż odbywała się w większości autostradami. Poranne widoki oraz klimat śródziemnomorski wynagrodziły dość ciasne i niekomfortowe warunki do podróżowania. Cesenatico często odwiedza moja mama, więc umówiliśmy się, że będziemy czekać na parkingu nieopodal stacji benzynowej. Obok tego parkingu za dużymi murami znajdowały się dość nietypowe parterowe domki.

Pierwsze co pomyślałam, to to, że są to domki, w których będziemy mieszkać przez najbliższe dwa tygodnie, lecz były one tak małe, że trudno było sobie to wyobrazić ;) Wyglądały na ciasne i niekomfortowe, nie zauważyłam obok nich trawników czy kwiatów. Moje zmartwienie przerodziło się w radość w momencie, kiedy dowiedziałam się, że nie jest to nasza baza noclegowa lecz typowy włoski cmentarz ;) Nasz dom, w którym zadomowiliśmy się umiejscowiony był w centrum, był duży, i wyposażony w parasol wraz ze stolikiem i krzesłami na zewnątrz, a przy domku był ogródek z kwiatami co wszystko to tworzyło fajny klimat.

Cesenatico to bardzo ładny nadmorski kurort, który powstał około XIV w. W kurorcie tym na otwartym powietrzu znajduje się Muzeum Spazio Pantani zaprojektowane przez Leonarda da Vinci. Piękne stare żaglówki w kanale portowym idealnie pasują do włoskich kamienic.

Port ten odwiedzałam codziennie i nie mogłam przestać zachwycać się tym widokiem. Można w nim także kupić świeże ryby od miejscowych rybaków. Miłośnicy kultury mogą odwiedzić teatr miejski, kościół św. Jakuba z 1324 r., muzeum Marco Pantani, dom Morettiego, bibliotekę miejską, Piazza Pisacane z pomnikiem Garibaldiego, park archeologiczny oraz muzeum żeglarstwa. Wszyscy coś tu dla siebie znajdą, od historii, piaszczystych plaż ,dyskotek i rozrywki w miejscowych klubach po restauracje z pysznymi włoskimi potrawami. Dla osób, które będą żywiły się we własnym zakresie znajdzie się duży wybór sklepów, marketów , bazar z warzywami i owocami, a dla miłośników mody raz w tygodniu rozstawiane są stragany przy jednej z ulic znajdującej się w okolicy plaży oferujące duży wybór ubrań i butów.

W Ravennie, 30 km od Cesenatico, znajdziemy park rozrywki Mirabilandia. Aby skorzystać ze wszystkich atrakcji, proponuję poświęcić temu miejscu dwa dni. Jeden dzień na obiekt z kolejkami górskimi, karuzele itp. a drugi na kompleks basenowy w stylu karaibskim – Miraillandia Beach wraz ze zjeżdżalniami, basenami oraz plażami. Osobiście korzystałam tylko z niektórych kolejek, a najbardziej zapamiętałam Katun, który wyglądał przerażająco ale wrażenia są niezapomniane :)

Wszyscy tutaj coś dla siebie znajdą. Jest coś dla maluchów, osób starszych a dla młodzieży atrakcje typu rollercoaster, które zapierają dech w piersiach. Polecam je szczególnie osobom, które lubią takie ekstremalne przeżycia, ponieważ są to zabawy dla tych o silnych nerwach. Poziom adrenaliny sięga najwyższej granicy :D

higflyer 24 maja 2015 09:03 Odpowiedz
"dla miłośników mody raz w tygodniu rozstawiane są stragany przy jednej z ulic" Czy na tych straganach można kupić ubrania włoskich projektantów mody jak np.: Giorgio Armani, Valentino, Gucci? W Turcji na straganach właśnie włoscy projektanci mody królują.
fromviewof-com 25 maja 2015 09:02 Odpowiedz
Z tego co wiem to można spotkać. Ja sama takimi rzeczami się nie interesuje i specjalnie nie szukam...bardziej interesują mnie rzeczy z lnu, satyny i bawełny a na metkę uwagi nie zwracam :)...Wiem że takie rzeczy są dostnepne np we Florencji bo akutar trafiłam na taki bazar gdzie były tylko takie rzeczy...jest jeszcze obok Cesenatico miejscowość Forli gdzie na rynku jest targ....i tez podobno można cos znaleźć :) Pozdrawiam